Doezum, 22 juni 2020

Stichting Dorpshuis Doezum krijgt € 30.000,00 van het Oranje Fonds

Stichting Dorpshuis Doezum heeft een bijdrage van €30.000,00 toegezegd gekregen van het Oranje Fonds voor het bouwen van het Dorpshuis in Doezum. Het Dorpshuis in Doezum is voor het dorp van noodzakelijk belang, omdat de diverse verenigingen in Doezum een plek nodig hebben waar zij samen kunnen komen en waar zij activiteiten kunnen organiseren. Het Dorpshuis moet er voor zorgen dat iedere Doezumer weer een plek heeft waar hij of zij uit, maar toch thuis kan zijn.

In het Dorpshuis moet plek komen voor een huiskamercafé, een zaal met podium en diverse vergader en expositieruimtes. De bouw van het dorpshuis kan gestart worden als er voldoende financiële middelen zijn.

Ook het Oranje Fonds ziet de noodzaak in van een Dorpshuis in Doezum

Voorzitter van Stichting Dorpshuis Doezum Jan Saathof is uiteraard blij met dit bedrag: ‘’Het is natuurlijk mooi te zien dat ook een fonds als het Oranje Fonds de noodzaak inziet van een Dorpshuis in Doezum. Dit toont tezamen met de initiatieven uit het dorp en ook toezeggingen van andere fondsen aan dat er een breed draagvlak is voor een Dorpshuis in Doezum’’.

Oranje Fonds

Het Oranje Fonds bouwt aan een sociale samenleving, waar mensen er voor elkaar zijn en iedereen mee kan doen. Daarom mobiliseert, versterkt en ondersteunt het zoveel mogelijk mensen en organisaties die zorgen dat niemand er alleen voor staat. De steun bestaat uit inspiratie, advies, kennis en geld. Het Fonds kan dit doen dankzij o.a. de Postcode Loterij, de Nederlandse Loterij, Vrienden en bedrijven. Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima zijn het beschermpaar van het Oranje Fonds.

Noot voor de redactie: Voor informatie over het Oranje Fonds kunt u contact opnemen met Nerina Vilchez, Adviseur Publiciteit, via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 030 23 39 348. Voor informatie over Stichting Dorpshuis Doezum, Jan Saathof, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..